Heb je vragen? Wij staan voor je klaar via telefoon of WhatsApp:

Micodo

Opdrachtgever: Micodo

Markt: Leveranciers & partners

Berkleba is een open en transparant bedrijf. We krijgen altijd direct antwoord op vragen. De samenwerking is heel fijn en verloopt soepel.

Noud Vink

Projectmanager

Noud Pasfoto

De werkzaamheden

Micodo verzorgt de inslag van de goederen voor Berkleba. Van over de hele wereld worden de bestelde goederen verzonden naar Nijmegen. Noud legt uit: “Wij controleren wat er geleverd wordt: of het de juiste artikelen zijn, of het de juiste kleur is, of het de juiste inhoud is, et cetera. We hebben afspraken gemaakt over de richtlijnen die we hiervoor moeten aanhouden bij de diverse artikelen. Na de controle worden de artikelen ingeboekt, gaan ze naar onze opslag en ontvangen we orders vanuit Berkleba. Wij gaan dan na of er voldoende voorraad is en zetten de order klaar voor DPD of onze eigen transportdienst, zodat het vervoerd kan worden naar de eindklant.”

De start van de samenwerking

We maakten bij Berkleba voorheen gebruik van de diensten van een andere partij voor warehousing en logistiek. Deze verkocht zijn bedrijf. Dit viel samen met onze op handen zijnde verhuizing, waardoor we besloten alles nog eens goed onder de loep te nemen. Dit resulteerde in de samenwerking met Micodo. Bij de verhuizing van Berkleba in augustus 2020, van Wijchen naar Nijmegen, was Micodo nauw betrokken. Ze ontvingen een lijst met aantallen en artikelnummers van alles wat bij hen binnen zou komen voor opslag. Dit stelde ze in staat om datgene wat binnenkwam te matchen met de aantallen die bij de oude opslag op voorraad lagen. Hier kwam een nultelling uit voort, waarmee een frisse start gemaakt kon worden.

Korte lijnen

Noud geeft aan blij te zijn met de samenwerking tussen Micodo en Berkleba: “De lijnen zijn zeer kort. Alle vragen die we hebben, kunnen we meteen stellen en dan krijgen we direct antwoord. Andersom geldt dit ook. Als ze vanuit Berkleba aan ons vragen om iets te checken, dan regelen we dat gelijk. Zo laten we alles soepel verlopen. We houden ook elk kwartaal samen een evaluatie om te kijken waar verbeterpunten liggen en welke processen we kunnen aanscherpen. Veel daarvan gebeurt al op dagelijkse basis. Waar we een probleem zien, lossen we het zo snel mogelijk op. 98% van alle orders wordt first time right afgehandeld. Gaat er toch iets niet goed, dan lossen we dit indien mogelijk nog dezelfde dag op. Ons systeem is inmiddels zover geautomatiseerd dat het eigenlijk alleen nog fout kan gaan bij het picken van de order. Dit blijft mensenwerk. In de toekomst willen we dit nog verder automatiseren, zodat we een foutmarge van 0 bereiken.”

Weten welk product bij jouw klus past?

Wil je meer weten over onze testmogelijkheden, over hoe je zelf kunt testen of wil je advies over een bepaalde verbinding? Neem dan contact met ons op via info@berkleba.nl of bel naar 024-3660621.

Altijd op de hoogte blijven?

We verzenden alleen nieuwsbrieven als we ook écht iets te vertellen hebben, dat is gemiddeld 4 keer per jaar.