Raymond
Matthi is goed op de hoogte van wat wij doen en wat wij nodig hebben. Daardoor zet hij je aan het denken met zijn advies.

Over De Goede Visuele Communicatie

Het is alweer ruim dertig jaar geleden dat Paul de Goede langs de plaatselijke Albert Heijn liep en het hem opviel dat de lichtreclame aan de gevel aan een poetsbeurt toe was. Paul zag daarin een mogelijkheid en stuurde een brief naar het Albert Heijn filiaal waarin hij aanbood de lichtreclame te reinigen. Hij kon toen niet vermoeden dat dit het begin was van wat later het goed lopende familiebedrijf De Goede Visuele Communicatie zou worden.

Wij gingen in gesprek met Raymond Pelgrim, sinds 2006 manager bij De Goede Visuele Communicatie. “Iedereen kan een lichtbak maken. Maar klanten komen naar ons omdat wij het complete plaatje verzorgen én daarin onze verantwoordelijkheid nemen.”

Van een brief aan Albert Heijn naar een team van dertig specialisten

Dat het eerste contact met Albert Heijn Paul geen windeieren heeft gelegd is duidelijk te zien. “Al snel ging Paul zelf lichtbakken maken en breidde hij zijn bedrijf uit met andere designservices zoals belettering, stickers, folie, printwerk en gevelreclame.” Inmiddels werken meer dan dertig specialisten bij het signbedrijf én heeft Bob, de zoon van Paul, in januari 2018 het stokje overgenomen.

Dezelfde tape op elke werktafel

“Toen ik bij De Goede in dienst kwam, werd er al gewerkt met producten van Berkleba en kwam Matthi hier over de vloer”, vertelt Raymond. De monteurs van De Goede gebruiken vooral de Dubbelzijdige PE Schuimtape – Spiegeltape (3083). “Die tape vind je bij ons op elke afdeling en op elke werktafel.” Bij praktisch alle verbindingen die er bij De Goede gemaakt worden, zoals het plakken van letters of het vastzetten van een transformator komt deze tape van pas.

Ongeveer een jaar geleden gaf Matthi een presentatie over werken met tape en lijm waarbij alle monteurs aanwezig waren. “Dat vinden we belangrijk, want zo’n presentatie is een opfrisser voor iedereen. Sommige dingen weet je wel, maar dan is het goed om het nog eens bevestigd te zien. Eén van de belangrijkste boodschappen was het belang van goed voorwerk: ontvetten voor een goede hechting.” Naar aanleiding van die presentatie werken de monteurs nu ook met tweecomponentenlijm, Methacrylaat Structureel Lijmsysteem (SA10). Die wordt gebruikt voor lichtbakken. Deze lijm blijkt een perfect alternatief voor conventionele lijmen en aluminium hoeken, omdat bij het gebruik van de tweecomponentenlijm geen speciale voorbehandeling nodig is. Bij conventionele lijmen is een voorbehandeling in de vorm van schuren en primeren noodzakelijk. Dat kost extra tijd én geld.

Lassen of lijmen?

Van oudsher hebben monteurs een voorkeur voor lassen, omdat die techniek voor hen bekend is en omdat materialen daarmee goed vast zitten. Maar de monteurs van De Goede staan altijd open voor nieuwe producten en technieken. Daarom wordt er niet alleen gelast, maar ook verlijmd. “Het grote voordeel van verlijmen ten opzichte van lassen is dat het resultaat veel netter is. Bovendien kan ‘iedereen’ lijmen, niet iedereen kan lassen.” Voor elk project wordt afzonderlijk bekeken welke techniek of welk product het beste past.

Hulp bij efficiënt werken

Onlangs bekeek Matthi samen met Raymond de voorraad in het magazijn van De Goede. “Toen bleek dat onze voorraad wel érg ruim was. Zonde, want tapes hebben een houdbaarheidsdatum.” Matthi heeft naar aanleiding van de voorraadcheck een advies opgesteld zodat het assortiment in het magazijn van De Goede beperkt is, zónder dat monteurs misgrijpen. Daarnaast sparren ze regelmatig samen. Zo leerde Matthi Raymond tijdens zijn laatste bezoek nog een foefje. “Als je grote oppervlakken op elkaar moet tapen, gebruik dan geen lange stroken tape. Als daar een hoekje van loslaat, gaat de rest uiteindelijk ook mee. Beter plak je de tape in rondjes, verdeeld over het oppervlak. Zo ontstaan er nooit losse hoekjes en ben je verzekerd van een duurzaam resultaat.”

Uniek project

Op de vraag of er op dit moment een bijzondere opdracht loopt, zegt Raymond: “We zijn bezig om de lichtreclame voor een restaurant op het REM-eiland in Amsterdam te realiseren. Het REM-eiland was in de jaren zestig in gebruik op de Noordzee als boorplatform. Een unieke locatie die straks nóg meer de aandacht trekt!”

Wij zijn blij dat we klanten zoals De Goede Visuele Communicatie aan ons mogen binden en dat we bij kunnen dragen aan de meest uiteenlopende sign- en displayprojecten. Onze fijne samenwerking zorgt voor een efficiënte en duurzame werkomgeving voor hun medewerkers!

Markt

Kunststofverwerkende industrie & Winkelinrichting

Deel succesverhaal

Terug naar overzicht

Als eerste onze updates ontvangen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief. Wij versturen 2 tot 4 keer per jaar een interessante nieuwsbrief.